Bath - Gloucester - Stratford-upon-Avon

Els Cotswolds

Entre que cada matí teníem mandra i que a l'hora de servir l'esmorzar eren lentíssims, vam sortir bastant tard de la mansió que ocupava l'hotel de Bath.

sergibuda

Vam evitar passar per Bristol i vam decidir tirar per carreteres de tercer ordre per evitar trànsit dens i ens vam dirigir cap a Berkeley Castle, on vam pagar la corresponent entrada per visitar-lo, tot i que només hi ha una part que pots veure perquè encara ara hi viu gent.

Ens vam dirigir a Gloucester i vam aparcar prop del centre, en un aparcament específic per motos i vam lligar una bossa amb els cascs i les jaquetes per poder fer turisme tranquilament mentre la calor apretava de valent.

Tot i que hi ha força edificis antics, Gloucester es veu una ciutat moderna.

L'entrada a la catedral és lliure i hi ha una urna per dipositar-hi la voluntat, que en el nostre cas van ser cinc lliures, tot i que en recomanaven tres per persona. Res més entrar, impressiona moltíssim el vitrall de l'entrada principal, tot i que totes les finestres n'estan plenes d'altres de menor tamany, algun dels quals fins i tot és contemporani. A més, es tracta d'un d'aquests temples plens de tombes de personatges rellevants i escenari d'alguna escena de la película d'en Harry Potter.

El cor és preciòs.

sergibuda

El claustre, tot ell tancat i amb més vitralls, amb llocs mínims on estudiar les escriptures i pica de lavabo comunitària és una altra exquisitesa arquitectònica.

Ens vam acostar també a l'antic port de Gloucester, que encara conserva els grans edificis destinats a magatzem, però remodelats per acollir oficines de l'ajuntament, vivendes privades o modernes empreses.

La sortida de Gloucester va ser una mica caòtica, amb molt trànsit i ens vam confondre, així que vam acabar fet uns trenta o quaranta quilòmetres de més, però és que Cheltenham potser és més gran que Gloucester i tot!

A més, un cop trobat el camí correcte, encara vam haver de parar per recollir un gua que em va caure en marxa, però així vam fer aquesta foto de la moto.

La següent visita era el Sudeley Castle, però quan vam arribar ja era tancat i, com acostuma a passar per Anglaterra, la vegetació impedeix veure l'edifici, a no ser que entris al recinte després de pagar el teu ticket.

sergibuda

Sense gaires esperances d'entrar-hi, ens vam dirigir cap a Hailes Abbey, però allà tancaven just a l'hora que ens hi vam presentar i ens vam trobar que ni estava tancat ni hi havia ningú per cobrar-nos l'entrada, així que vam entrar i vam poder fer una visita ràpida, tot i que ens va donar temps de llegir per sobre les explicacions sobre la ubicació de les antigues dependències i la història de l'abadia.

Ja estàvem cansadots, però les carreteres per on estàvem circulant estaven prou bé, la calor apretava, però s'aguantava i el paisatge era maquíssim, així que no vam voler deixar passar l'oportunitat d'anar a veure la Broadway Tower, tot i que havies d'aparcar a una certa distància i després anar-hi a peu, sense saber si estaria o no oberta. La veritat és que sí que estava oberta, però no ens vam acostar el suficient com per saber el preu de l'entrada, però és que ni que fos de franc no hauríem pujat els graons per arribar dalt de tot.

Mentre llegíem en una placa que un avió militar es va estavellar en aquell mateix punt, a uns tres-cents metres de la singular torre, vam poder veure uns parents de Bambi passejant.

sergibuda

En poca estona vam arribar a Stratford-upon-Avon i, mercès les indicacions d'un urbano molt amable, vam trobar l'Hotel Mercure Shakespeare ràpidament.

Vam decidir fer una cervesa i vam trobar un pub molt acollidor on fer-la.

Aprofitant que estàvem en tot el centre d'Stratford, vam donar una volteta tot buscant on sopar, però vam acabar tornant a The Garrick Inn, doncs és el que més ens va agradar.