Paris

La ciutat de la llum

Vam quedar per esmorzar al mateix lloc on havíem sopat i allà vam decidir fer dos grups: un que anava a voltar en moto i un altre que anava a agafar el bus turístic, tot i que aquest segon grup després es podia dividir en grups més petits depenent dels gustos personals.

Vam anar a tocar de la torre Eiffel a buscar el bus i vam agafar el primer que sortia des d'allà, que estava completament buit.

La primera part del recooregut la vam fer per aquesta banda del Sena, passant per davant del Museu de l'Armada, Les Invalides, el Camp de Mart...

Per creuar el riu vam passar pel pont d'Alexandre III, des d'on vam poder veure la panoràmica del Sena amunt i avall i el terrat del Grand Palais.

Per l'Avenue des Champs Elysées vam arribar a la Place de la Concorde, que domina l'Obélisque de Louxor i que mirant cap al Sena té de fons l'Assemblée Generale.

Sense deixar l'autobús, vam enfilar la Rue Royale, on es troba el restaurant Maxim's, fins a la Place de la Madeleine, per després acabar passant a tocar de l'Òpera i veure al fons la Place Vendôme.

El següent lloc a visitar va ser el Museu del Louvre, on tampoc no vam baixar de l'autobús i ens vam limitar a admirar la piràmide de vidre i l' Arc de Triomphe du Carrousel.

Llavors vam tornar a la riba del Sena, on entre altres coses vam poder veure algunes paradetes d'aquestes típiques de París que estan muntades sobre la barana i on vam creuar cap a l'Ille de la Cité, on es troba Notre-Dame i on hi ha un mercat de flors espectacular.

Vam baixar a la parada de la catedral de Notre-Dame i mentre hi havia qui feia cua per pixar, qui comprava algun refresc i qui menjava un petit entrepà, alguns vam entrar a l'Hôtel-Dieu de Paris, just abans d'admirar la conegudíssima façana gòtica i fer-nos les oportunes fotos.

Vam tornar a agafar el bus turístic a la mateixa parada per anar cap a la Place de la Madeleine, on vam canviar de línia.

Sota un sol espectacular, vam agafar el bus que ens portaria a peus de Montmartre, passant per davant del famós Moulin Rouge i aturant-nos en un bar a fer una cervesa a preu semi-decent.

Després de la hidratació, vam començar a pujar cap al Sacré Coeur, tant per la majestuositat del temple com per la vista de la ciutat que s'hi pot contemplar des de les seves portes.

El següent lloc a visitar va ser la conegudíssima Place du Tartre, una de les estampes més boniques de la ciutat, tot i que tingui un cert aire de decorat de cinema, però no vam poder deixar excapar l'oportunitat de dinar en una de les terrasses (sorpresivament, a un preu assequible).

Ens vam dirigir al Moulin Rouge per tal d'agafar un altre cop el bus turístic per seguir veient llocs emblemàtics de Paris, com el cine Rex, antigues portes de la ciutat i l'òpera, però aquest cop amb una millor perspectiva.

En el següent canvi d'autobús, vaig mirar-me la carta d'un restaurant per sopar més tard, però ningú no es va voler apuntar.

Estàvem cansats (molt) i teníem calor (molta), per això vam passar amb el bus per davant de l'arc de triomf i no vam gossar baixar-nos-hi per visitar-lo (molt recomenable), a més que potser no ho hauríem pogut fer a causa d'algun tipus de celebració militar que s'estava fent en aquell moment.

En el viatge de tornada vam poder gaudir d'una panoràmica més de la torre Eiffel, aquest cop des de l'altra riba del Sena, en concret des de Le Palais de Chaillot.

Vam tornar cap a l'hotel a descansar una miqueta (algú va necessitar ajuda extra) i vam sopar en un McDonald's proper per tal de no moure'ns gaire.