Bordeaux - Vielha

El diluvi

En principi, volíem aprofitar el matí per agafar el bus turístic, però les previsions del temps deien que per la tarda empitjoraria i no volíem anar directes cap a Vielha, sinó que volíem fer els colls d'Aubisque, Tourmalet i Aspin i fer tot el trajecte possible per carreteres secundàries, així que havent esmorzat vam carregar les motos i vam sortir de Bordeaux.

sergibuda

Per sota de Sabres vam aturar-nos en el trencall cap a Tartras i vam debatre si valia la pena desviar-nos-hi i passar per la bourse d'echange motos-pièces & vide grenier que organitzava l'Association Moto Custom 40 Les Troll's per acabar decidint que no ens hi passàvem i que amb el ritme que duiem era millor oblidar-nos de l'Aubisque i anar directament cap al Tourmalet.

Vam dinar a Pau, en un McDonald's per no perdre temps, i vam passar per Lourdes, on únicament ens vam detenir per consultar el mapa, doncs malgrat que el santuari i el castell són dignes de ser visitats, la gentada i la pudor a negoci que hi havia ens van fer sortir a tota velocitat.

Sortint de Lourdes, vam haver d'aturar-nos un altre cop per posar-nos els impermeables just abans de suportar una tempesta bastant grossa de camí cap al Col du Tourmalet, que tal i com indicaven els cartells corresponents, estava tancat, tot i que nosaltres vam arribar fins l'estació d'esquí abans de girar cua.

sergibuda

De tornada cap a Lourdes, vam tornar a travessar la tempesta, però ara pel bell mig, doncs s'anava desplaçant d'oest a est i per tant vam tornar a coincidir amb ella dos cops més, que ens van deixar calats i glaçats. La sort va ser que els apartaments on teníem la reserva feta a Vielha tenien un petit spa, així que tal i com vam arribar vam posar la roba a eixugar-se davant dels radiadors i vam anar a la piscina climatitzada primer i a la sauna després. Tot i això, vam acabar a l'habitació amb un bany amb aigua ben calenta abans de baixar a sopar.