Reunión Libre de Motos Benabarre

L'Alfonso va sortir d'Irun, la Núria de Sitges a primera hora de la tarda i jo de La Granada una hora i escaig després que la Núria passés a veure'm a la feina per si podia plegar i fer el viatge amb ella, de tal forma que quan jo vaig arribar ells ja estaven en un bar prenent una cervesa.

Amb els altres dos motoristes que hi havia al càmping vam anar a sopar a un dels restaurants del poble, per després comprovar que el pub estava tancat i acabar al decrèpit Bar Sol y Sombra.

Es va fer tard, tant com que ens van acabar tancant el bar, això sí, després de que patíssim perquè s'acabava el Bacardí i que un suposat lugareño deixés una part del seu sopar per damunt de la motxilla de la David Hasselhoff del Kunta.

No va fer gaire fred per la nit i el dia es va despertar amb un sol radiant, així que després de dutxar-nos vam esmorzar al bar del càmping (mentre aguantàvem els oferiments del cambrer) i vam agafar les motos per anar a fer un vol pel poble.

Després de donar una volta de més en una placeta i de fer unes quinze maniobres per encarar un carreró en pujada que portava a la part alta del poble, vam aparcar i visitar el castell.

Cansats i assedegats, vam dirigir-nos al Sol y Sombra per prendre alguna cosa fresqueta alhora que ens relaxàvem i planejàvem què fer.

Acte seguit, vam visitar l'oficina de turisme per informar-nos sobre què visitar, però tot i ser encara dins l'horari en què havia d'estar oberta, ens la vam trobar tancada.

Vam buscar un lloc per dinar i allà vam coincidir amb bona part de la gent que estava inscrita, entre ells aquell qui havia compartit part del sopar amb la càmera de l'Alfonso.

En acabar, vam dirigir-nos cap al pavelló, on hi havia la sortida del Desfío Motodes, en el que no vàrem participar en part per no estar gaire motivats, en part per no estar gaire informats, a més que jo duia un dels tubs d'escapament mig penjant... Vam aprofitar per prendre el sol, descansar i descobrir detalls curiosos en algunes motos.

Vam tornar a agafar les motos, vam travessar tot el poble i vam tornar a anar a l'oficina de turisme, que ara sí la vam trobar oberta i amb la seva encarregada molt disposada a ajudar-nos.

Ben informats, vam dirigir-nos a la fàbrica de xocolata Brescó, on hi havia una botiga amb taules on podies prendre alguna cosa, com estava fent bona part de la gent de la concentra.

A continuació, vam fer tot un camí de pedres fins una granja de cabres on vam tastar uns quants formatges per ajudar-nos en la tria a l'hora de comprar-ne, a més de visitar els corrals.

El sopar el vam fer on el dia anterior i després vam acostar-nos al pavelló, on no hi havia gens de festa, però ens havíem trobat el Sol y Sombra tancat de pujada cap al pavelló i ens va fer molta mandra tornar a baixar sense saber si trobaríem res obert, així que vam anar a dormir d'hora i així ens vam llevar radiants, igual que el dia: assoleiat i ventós.

La recompensa a aquest bon comportament no va poder ser millor, un mañoalmuerzo espectacular, amb llonganissa de Benavarri, ous ferrats, seques i una bona ració de pa!

I de postres vam trobar-nos aquesta meravella aparcada a la porta del pavelló quan sortíem de fotre'ns el magnífic esmorzar que havia convocat unes quantes motos més que el Desafío Motodes del dia anterior.

Vam recollir amb tranquilitat i abans d'acomiadar-nos vam anar a prendre alguna cosa al Sol y Sombra, no sabem si per relaxar-nos, allargar l'estona junts, aprofitar el solet o per si el proper any ha caigut l'edifici i ja no podem gaudir-ne.

La nostra tornada va ser tranquila, sense carreteres principals i sota un cel clar, tot i que amb una mica de vent i una amenaça de pluja que es va fer realitat un cop ja érem al sofà de casa.