21/07/2012

Berga - Mâcon

No comencem massa bé

Ens vam llevar sense matinar excessivament (el Jordi i el Pedro ja ho havien fet per la resta) i vam començar a enllestir els últims detalls.

Abans de sortir de la capital del Berguedà, vam aturar-nos per posar gasolina a les motos i així sortir amb els dipòsits plens.

Al cap de pocs quilòmetres, vam haver d'aturar-nos i obrir l'equipatge per tal que la Núria, que havia sortit molt valenta de casa dels seus pares, es posés la jaqueta d'anar en moto.

Vam travessar el Túnel del Cadí i vam entrar a la Catalunya Nord per Bourg-Madame per creuar els Pirineus i continuar en direcció nord.

En una de les àrees de servei, coincidint amb un dels repostatges i a una hora impròpia a territori francès, vam fer el nostre primer àpat de pícnic.

La resta de la tarda, tot igual, més i més autopista, amb algunes cues força llargues als peatges i molta gent a les estacions de servei.

Als afores de Lió, vam decidir que ja era hora d'aturar-se i descansar, així que vam posar-nos a buscar hotel amb l'ajuda del GPS del cotxe, però els hotels que anàvem trobant estaven tots plens, així que vam anar tirant endavant fins que vam decidir entrar a Mâcon i sopar alguna cosa, doncs eren les onze de la nit (a França!) i a dotze hotels en prop de cinquanta quilòmetres ens havien dit que estaven plens, és a dir que ja donàvem per fet que hauríem de muntar les tendes en alguna banda.

Com que el poble estava de festes, el centre estava tallat per un concert i vam haver d'anar fins l'estació de tren per aparcar. Al cap de no res, estàvem asseguts esperant un entrepà, moment que vaig aprofitar per escapar-me i trobar un hotel amb dues habitacions lliures: una doble i una triple per 169 €. Ens les vam quedar tot i que algú hauria de dormir a terra...

En acabar de sopar (37 € els entrepans i les begudes), vam tornar cap a l'estació de tren i ens vam trobar que ens havien robat. El cotxe no l'havien tocat, però una de les bosses que portàvem lligades al remolc (la que no duia xarxa de Pacsafe) se l'havien endut tallant les cintes que la subjectaven. També havien tallat les cintes de la bossa que jo duia a la parrilla, però l'havien deixat penjant perquè no havien aconseguit tallar la xarxa de Pacsafe (ho havien intentat). L'alforja també l'havien obert, tallant les cintes de cuiro (les tenia assegurades amb un candau cadascuna) i s'havien emportat una de les dues bosses estanques de dins. A la moto de la Núria també van tallar les cintes de cuiro d'una de les alforges rígides, però no havien pogut obrir-la per la tanca amb clau que tenen.

En definitiva, va desaparèixer la bossa de càmping (tenda, matalàs i sacs) del Pedro i la Txaro i una peça per  recolzar la pota de cabra que jo duia. La resta de coses que duia a la bossa i la pròpia bossa estanca que van treure de l'alforja van aparèixer desparramades pels voltants, igual que una peça de roba de la Núria que van extreure de la seva alforja ficant-hi una mica la mà.

Sent positius, a l'altra bossa estanca hi duia una càmara de fotos, carregadors i bateries i tot i tallar-nos cintes de subjectar l'equipatge, jo ja havia previst pèrdua o rotura i per tant en duia de més. Això sí, vam anar a dormir una mica desanimats pel cansament acumulat, els nervis de no trobar lloc per dormir i l'incident delictiu.