32ª Concentració Motorista Ribera d'Ebre

Excepcionalment, la Núria i jo vam decidir no anar-hi el divendres, quan encara no havia començat la concentració, però ja es podia acampar i seixar-ho per dissabte, tot i que el David sí que hi va anar.

Nosaltres ens vam llevar amb tranquil·litat i vam sortir amb les motos en direcció a Vinebre, aturant-nos a Falset a repostar i prendre alguna cosa (l'excusa de la Núria per poder fumar) en una terrassa.

Vam tornar a pujar a les motos per continuar la ruta, que no va ser res especial perquè havíem sortit bastant tard de casa. Ja prop de la nostra destinació, la xemaneia de la central nuclear d'Ascó, ens indicava que estàvem a punt d'arribar.

No vam veure gairebé motos, a l'entrada de les instal·lacions esportives que acullien la trobada vam veure un tractor que duia un futbolí cap a la concentració i l'organització encara estava muntant i preparant-ho tot.

Ens vam inscriure i vam recollir la clau de l'habitació que havíem reservat, doncs hi havia l'opció de dormir en habitacions situades en uns barracons que et permetien estalviar-te el portar i muntar la tenda i t'asseguraven una temperatura mínima durant la nit per pocs diners.

Ens vam trobar amb el David, que ens va començar a explicar les històries viscudes la nit anterior, i vam decidir anar a dinar al Bar La Unió Social de Flix, on ja hi havíem estat durant la ruta barítima del dissabte per la tarda a la XX Concentració Motociclista Vila de Flix.

Com no podia ser d'una altra manera, ja que anàvem tan tard, a l'hora de tornar cap a Vinebre vam aprofitar per fer el pas de barca sobre el riu Ebre que hi ha a Flix.

La concentració ja estava més concorreguda quan vam aparcar les motos davant dels barracons de les habitacions i vam dedicar-nos a veure qui arribava, saludar coneguts, fer-la petar i fotre'ns algunes cerveses.

A mode de berenar i superant totes les expectatives, vam tenir un pica-pica excepcional, doncs hi havia unes plates enormes plenes de musclos al vapor que estaven per llepar-se els dits i que no s'acabaven mai, gràcies al patrocinador Pescaporta.

Al cap d'una estona, van començar els jocs i ens vam acostar a veure les curses de sacs de quatre en quatre, que van atraure tant l'atenció del David que finalment va participar.

Amb un tirador de cervesa com el que hi havia, no ens vam poder estar de fer alguns viatges a la barra, però no era per beure cervesa, no, ho vam fer per mirar-nos-el de prop, com també ens vam mirar de prop l'encesa de la foguera, en la que es va recordar motards que ja no estaven entre nosaltres, algun d'ells ben conegut com la Núria Nacenta.

El sopar, com sempre, el vam fer sota el teulat de l'aparcament i, d'acord que es tracta d'una invernal i és normal que es passi fred, però com que no n'acostuma a fer gaire i a més vas entrant i sortint del bar, resulta que no en passes, excepte durant el sopar i (què vols que et digui) emprenya.

Però, vaja, va ser només una estona i al cap de no gaire ja tornàvem a ser dintre el bar i ja no miràvem només el tirador, sinó que també vam mirar les ampolles del fons i les copes balloon amb força gel.

Amb moltes més ganes que no pas forces o qualitat musical, el conjunt musical ens va fer ballar i cantar amb hits clàssics del pop/rock espanyol i català, però va quedar clar que per nosaltres la nit no anava a tenir gaire més recorregut.

I, efectivament, va ser així i va ser una pena perquè teníem en la memòria la nit de dissabte de l'edició del 2012, en què malgrat la pluja i anar xops els Zoco d'en Joan Rovira i el propi cantautor en solitari ens van fer gaudir d'allò més.

Vam convidar el David a posar el matalàs al terra de la nostra habitació i així dormir sota sostre i no s'ho va pensar gaire. Qui hagués dit que en aquella habitació podien dormir tres persones, eh!

No havent anat de parranda la nit anterior i havent dormit relativament còmodes va fer que ens llevéssim a una hora prudent i amb força millor cara que en altres ocasions.

Si a tot això li afegim un esmorzar de traca i mocador amb tot el colesterol necessari i una mica més, doncs ja ho tenim tot, però el millor és que només estàvem començant el dia...

De fet, estàvem tan animats i amb tantes forces que ens vam posar a recollir-ho tot i al cap de no res ho estàvem carregant a les motos.

Com ja he dit, amb les motos carregades vam sortir a fer la ruta, una volta preciosa i prou llarga per gaudir-la sense quedar-te amb la mel als llavis, per zones properes.

En arribar a Vinebre, no ens vam dirigir pas a les instal·lacions de la concentració, sinó que ho vam fer directament a la fàbrica de cervesa artesana L'Anjub, on ens tenien preparat un pica-pica i es va fer l'entrega de trofejos.

Acabada l'entrega de trofejos, tot i que encara quedava alguna cosa del pica-pica i que seguien servint cervesa, nosaltres vam decidir agafar les motos i tornar cap a casa pel camí més ràpid (sense autopista) per aprofitar millor el que ens quedés de tarda.

A l'alçada de Sitges, vam fer sonar la bocina de les nostres motos i vam agitar les mans en senyal d'acomiadament del David, que va continuar tot sol el camí cap a casa seva.