Sidecar Club 3 Rodes a El Vilosell

En el grup de whatsapp el Santiago va proposar una sortida pel dia 12 de setembre i nosaltres vam decidir apuntar-nos, però per no haver de matinar tant vam reservar una habitació a l'Hotel Atenea Mercure Aventura de Vilaseca i així vam aprofitar per banyar-nos a la piscina i jugar en un parc infantil proper. A l'hora de sopar, ens vam acostar al centre i vam seure a la fantàstica terrassa del Bar Restaurant l'Oficina.

Havíem quedat a les deu del matí a l'estació de servei Icor Energia de l'entrada d'Alcover i cap allà ens hi vam dirigir. En arribar i no veure ningú vaig dubtar una mica, llavors va arribar el Xavier de Vilafranca i ens va dir que no era allà, sinó a l'OilPrix que hi havia a mig quilòmetre, cap allà ens hi vam dirigir, però en arribar-hi vam comprovar que la primera era la correcta, així que ens hi vam tornar i vam esperar que anés arribant la resta del grup.

El Santiago havia preparat una ruta no gaire llarga per les Muntanyes de Prades per poder-la fer amb tranquil·litat gaudint més del paisatge que no pas de la carretera.

Ens vam aturar a Capafonts, on vam haver de fer mans i mànigues per trobar lloc per aparcar tots els sidecars, doncs se celebrava una caminada de muntanya i hi havia força gent i vehicles.

© Santiago

Vam passejar fins a la piscina per prendre alguna cosa al bar, on es van atabalar una mica per l'afluència de gent i on va reunir-se amb nosaltres el Jordi (havia hagut de tornar amb el sidecar cap a casa per agafar el cotxe perquè se li escalfava la moto), i tot seguit vam continuar la ruta.

Com que anàvem molt bé de temps, vam tornar a aturar-nos a Prades. A la Vila Vermella vam tornar a tenir problemes d'aparcament, doncs encara que hi ha un gran aparcament per motos al Passatge Sant Roc, les pilones que impedeixen el pas d'automòvils i l'estretor del carrer van fer que més d'un ni tan sols intentés entrar-hi i busqués un altre lloc on deixar el sidecar.

De tota manera, no va ser pas un entrebanc, doncs així ens vam repartir en grups que bàsicament coincidien amb els grups que havíem fet a Capafonts, així doncs entre les màscares, la distància que intentàvem deixar entre nosaltres i no barrejar-nos gaire estàvem complint amb les recomanacions sanitàries bàsiques.

Prades estava ple a vessar, sobretot la Plaça Major, que és per on vam començar la passejada i on la vam acabar, tot un encert, doncs així vam poder refrescar-nos a la renaixentista Font de la Plaça Major feta en sauló.

Ens vam reagrupar a la Plaça Sant Roc, davant de la Creu i del portal de la Creu del Clos emmurallat, per sortir de la vila per la T-700, la carretera de l'Espluga.

Vam arribar a El Vilosell a les dues del migdia, ens vam dirigir a la Plaça Sant Sebastià i vam pujar (teníem permís municipal per fer-ho) els sides i les motos a la part central. A la terrassa del Bar Centre ja teníem les tres taules preparades, però la Merlès va preferir entretenir-se al parc infantil.

Ens va costar una mica aconseguir demanar i que ens servissin alguna cosa fresqueta, doncs tenien molta feina i estaven una mica superats. De fet, el dinar, una amanida de primer i paella de segon, va trigar bastant a arribar, però s'ha de dir que estava prou bo.

Sí que ens vam ajuntar tots (només estaven permeses les reunions de fins a deu persones a causa de la pandèmia) a l'instant de fer una foto de grup per immortalitzar el moment.

© Eloi

Per finalitzar la trobada, s'havia previst fer una visita al monestir de Poblet, però al final no s'apuntava ningú apart del Santiago, que com a bon amfitrió estava disposat a acompanyar a qui fos, i de nosaltres, així que ho vam posposar, tot i que amb el Santiago, l'Albert i el Xavier ens hi vam acostar a la porta per després continuar els tres sidecars per l'Espluga de Francolí, l'N-240, superant el Coll de Lilla, la C-51 i finalment l'N-340.

Ens vam separar i acomiadar a l'alçada de Vilafranca del Penedès, arribant nosaltres a Sitges sense cap entrebanc. En definitiva, va ser una sortida entretinguda (merci, Santiago!) que ens va deixar a tots amb ganes d'una propera.