Chester - Bodelwyddan - Conwy - Tremadog

Entrem a Gal·les

Tot i que el mapa deia que l'autovia era maca, vam decidir anar per la costa, però va ser una errada monumental, doncs se succeïen els pobles sense carretera entre ells, un estil al que passa a la Ria d'Arousa, així que a l'alçada de Rhyl vam dirigir-nos cap a l'autovia, però res més entrar en ella vam veure el Bodelwyddan Castle i la sortida per anar-hi, així que ens hi vam acostar.

Un cop dintre, una àudio-guia en anglès t'explica l'història del castell des de la seva construcció al segle XIX fins al tancament del col·legi per a noies al 1982 i com, a partir d'aquell moment, es va restaurar per acollir una bona col·lecció d'objectes d'art, especialment retrats. A més, l'exposició compta amb una part interactiva on pots ficar-te a la pell d'una estudiant del col·legi o entretenir-te amb jocs i joguines antics, apart del taller de retrat en el que t'expliquen trucs, et poses al lloc del model o al del pintor i, fins i tot, crees un fals retrat teu. No vam fer gaires fotos perquè estava prohibit, com a l'interior de gairebé tots els castells que vam visitar.

sergibuda

Ens hi vam estar una bona estona i en sortir ens vam ficar per la part que actualment és hotel i el vam rodejar tot per tal d'admirar-lo tranquilament.

D'aquí vam marxar cap a Conwy, que té una estampa fantàstica tal i com arribes, però estàs enmig d'un pont on no et pots parar i fer la foto, així que entres al poble i busques on deixar les motos. Vam trobar un lloc de franc per motos en un aparcament pay and display per a cotxes, com a tot arreu, i vam fer el que fem sempre: agafem una bossa que portem plegada i hi fiquem els cascs i les jaquetes, per després lligar-la de forma segura amb una xarxa de Pacsafe.

Vam dinar fish and chips i vam donar una volta per la ciutat, però no ens vam estar massa estona ni ens vam acostar al castell ni a la part de la muralla que es podia recòrrer perquè volíem entrar a Snowdonia i gaudir dels seus paisatges.

El castell, la muralla, el port i el pont no són les úniques atraccions turístiques, doncs també hi tenim The Smallest House in Great Britain.

sergibuda

Snowdonia és un parc natural i un plaer per als sentits, més si hi afegim el recòrrer-lo en moto, de fet ni ens va importar el més mínim equivocar-nos i donar alguna volta de més.

Vam acabar dormint a Tremadog, en un pub que tenia habitacions amb wifi, on vam sopar una mica d'embotit del que duiem amb el pa que vam comprar al supermercat que hi havia al davant.