Livorno

Cultura a Florència

Res més sortir del port de Livorno, no vam poder evitar pensar en el Jaume...

De la plaça on hi havia el McDonald's (on ens havia deixat l'autobús que ens recollia a la porta del creuer) fins a l'estació de tren vam agafar un autobús urbà.

A la mateixa estació de tren vam agafar el bus turístic per tal d'intentar veure el màxim possible de Florència, tenint molt clar que el temps de què disposàvem era totalment insuficient. Així, vam deixar enrera el centre de la ciutat i, un cop travessat el riu Arno pel Ponte San Niccolò, vam enfilar-nos cap al mirador que hi ha a la Piazzale Michelangelo, des d'on es gaudeix de la visió panoràmica de la ciutat, tot i que, com nosaltres, no baixis de l'autobús per manca de temps.

A la Piazzale Galileo es pot veure l'estàtua del Daniele Manin, un venecià artífex de la unificació italiana.

Tornem a retrobar el nucli urbà a la Piazzale di Porta Romana, on aquesta imponent obra del segle XIV, que encara conserva les portes de fusta originals, guarda l'entrada a la Piazza della Calza.

Creuem altre cop el riu Arno, aquest cop pel Ponte alle Vittoria, i ens trobem a Porta al Prato, després de deixar enrera una altra torre defensiva i abans d'arribar a l'Stazione Leopolda.

Decidim baixar de l'autobús al centre, just davant de la Cattedrale di Santa Maria del Fiore, més coneguda com Il Duomo.

Recorrem el centre per Via Calzaioli, descobrim un mercat amb productes de pell de la Toscana, comprem unes castanyes i arribem a la Piazza della Signoria, on reproduccions d'obres de Michellangelo, la Fontana di Neptuno i el Palazzo Vecchio ens donen la benvinguda.

Vam aprofitar per picar alguna cosa, primer una focaccia en un forn amb desenes d'especialitats toscanes i després un plat amb tres tipus de pasta.

Tornem a pujar a l'Open Tour i, tot descobrint detalls de la ciutat, ens anem acostant a l'altre lloc estrella de la ciutat, el Ponte Vecchio, el pont més antic d'Europa fet totalment de pedra en arc segmentat, construit sobre l'antic traçat de la romana Via Cassia, amb botigues dels joiers de la ciutat (després que el Gran Duc Ferran I expulsés els carnissers per la pudor de les deixalles) i que uneix el Palazzo Pitti amb el Palazzo Vecchio.

Durant la resta del trajecte en autobús veiem els edificis a la riba de l'Arno, el Ponte alle Grazie, el Palazzo Pitti, el Ponte Americo Vespuccio, els típics edificis florentins, que conformen els carrers i les moltíssimes places que hi ha a l'antiga capital italiana, i fins i tot la seu de la Lega Profesional de Calcio.

De tornada a l'estació de tren, ens trobem amb un McDonald's especial, doncs adherit a ell hi ha un McCafé.

En arribar al Grand Celebration, estem cansats, així que ens posem còmodes fins l'hora de sopar, que, com cada nit, precedirà la copa al Bar 7 Calles.