Messina

L'alternativa a Tunísia

Per culpa de la mala mar que hi havia i que se suposava que hi anava a haver, ens van desviar de la ruta i enlloc d'anar a Tunísia (ens van dir que el port estaria tancat) vam anar cap al port de Messina, a l'illa de Sicília. Vam buscar informació sobre què visitar i vam trobar que a Messina mateix poc havia per veure, apart de Il Duomo i de l'estàtua de la Madonnina a l'entrada del port, que ja la veies arribant amb el vaixell. Així que ens havíem de buscar la vida fora de Messina i ho anàvem a fer amb un cotxe que vam llogar per internet el dia abans, però no teníem temps per arribar-nos a Palerm ni a Corleone i el teníem just per anar a Catània o per pujar a l'Etna, on no arribes a pujar gaire i on el mal temps que ens esperàvem ens impediria gaudir de la vista. I quan ja estàvem pensant que anàvem a perdre un dia i els diners del cotxe vam llegir alguna cosa sobre un bonic poble anomenat Taormina.

Havíem quedat amb la Mimí i el Miguel per anar junts a Taormina, així que obr dos quarts de vuit vam desembarcar per anar a buscar l'oficina de lloguer primer i el cotxe després sota una intensa pluja i la vigilància de la Madonnina.

El tràfic era tan caòtic com a Nàpols (si el de davant teu va lent per al teu gust, l'avances pel carril contrari o, si hi ha cua, et poses a circular pel lloc del tranvia, per posar dos exemples), però menys intens. A més, tan bon punt com vàrem sortir de Messina i vàrem enfilar l'A18 va començar a parar de ploure i els cotxes van disminuir fins que va acabar sortint el sol i vam deixar l'autopista per gaudir del paisatge de la carretera.

Taormina està dalt de tot del turó Tauro, del que rep el nom, i la carretera és molt estreta i revirada, però nosaltres som més macos i intel·ligents que la resta i vam decidir pujar fins dalt de tot per buscar aparcament, però com és lògic, vam haver de recular i deixar el cotxe al pàrking que hi ha a la falda de la muntanya.

Des d'allí hi ha un autobús llençadora que et puja fins a tocar Corso Umberto I, que és el carrer principal.

L'entrada a Corso Umberto I es fa a través d'una porta de l'època romana (compta amb un teatre grec i altres restes tan gregues com romanes que no vam tenir temps de visitar) i de seguida es veu que es tracta d'un carrer comercial enfocat de cara al turisme, però que també té racons molt macos.

A la Piazza IX Aprile hi ha un mirador per gaudir de la vista sobre la costa (Taormina té unes magnífiques platges a les que s'accedeix utilitzant un telefèric).

Continuem el passeig i aprofitem per entrar en alguna botiga i comprar algun record mentre el sol segueix apretant de valent i anem descobrint raconets idílics.

A la Piazza Duomo hi ha l'església, l'ajuntament, una font i la Farmacia Ragusa competint pel protagonisme.

Al final del carrer, a la Piazza Giuseppe Buciuni, hi havia l'oficina de correus i els nostres companys van aprofitar per enviar unes postals i comprovar la lentitut del funcionariat italià mentre nosaltres admiràvem la muralla i la porta de la ciutat que hi ha en aquell indret.

El temps és implacable, ja començava a ser tard i havíem de tornar al vaixell, així que vam donar mitja volta i vam tornar per on havíem vingut, deixant-nos per veure un munt de coses.

Vam haver d'esperar una mica la llençadora fins el pàrking, però en poc temps vam agafar el cotxe i el vam tornar a Messina.

Ja vam dinar a bord del Grand Celebration, que va salpar de Messina en direcció a Barcelona.