24/07/2012

Trelleborg - Uppsala

752 Km.

Escandinàvia!

L'arribada del vaixell a port estava programada per a les set del matí, així que ens vam haver de llevar abans i preparar-nos per carregar quan ens deixessin entrar a la bodega on hi havia els vehicles. A més, el Jordi va preparar el GPS per tal que sortir de Trelleborg no fos un entrebanc que ens fes perdre temps.


sergibuda.cat







Res més desembarcar del Nils Holgersson, vam haver d'aturar-nos al moll per tal d'acabar de vestir-nos correctament per anar en moto i acabar de col·locar algunes coses. El temps que vam tenir a la bodega va ser del tot insuficient per fer-ho, doncs vam haver de deslligar les motos, penjar les cintes al seu lloc i lligar l'equipatge.


sergibuda.cat

sergibuda.cat


sergibuda.cat

sergibuda.cat







Hi havia menys trànsit, el paisatge era més àrid, els autobusos eren diferents, els noms als cartells sonaven estranys i l'autovia semblava més una via ràpida, però la gran diferència era el que estàvem sentint, doncs havíem fet un gran pas en el nostre viatge plantant-nos a Suècia.


sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat







Dúiem poc més d'una hora quan vam haver d'aturar-nos a repostar en el que va ser el repostatge més car de tot Suècia, però com que el dia abans no ens vam atrevir a allunyar-nos del port de Travemünde per l'intens trànsit alemany, no havíem desembarcat amb els dipòsits plens. Vam aprofitar per comprar algunes revistes de motos autòctones i menjar-nos uns croissants acabats de fer i d'oferta (oferta allà, perquè aquí els hauríem trobat un pèl cars) que tenien el mateix gust que els d'aquí.


sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

 

 

 

 

 


La consigna del dia estava clara: fer quilòmetres direcció nord, com estàvem fent des del primer dia de viatge. Altres coses a destacar són la separació talla-motoristes instal·lada en les autovies d'un país tan civilitzat, avançat i progressista i els senyals que anuncien les sortides, que tenen forma de fletxa.





 sergibuda.cat


sergibuda.cat


sergibuda.cat







Les estacions de servei tenien productes totalment estranys per a nosaltres i en totes les que vam veure en aquesta zona del país hi havia un restaurant de menjar ràpid i alguna mena de supermercat. En la nostra segona parada, que va ser en una estació de servei e·on, hi havia un McDonald's que vam fotografiar com a homenatge al Jaume i un Biltema, on el Pedro i la Txaro van poder reposar els sacs i la tenda.


sergibuda.cat

sergibuda.cat
sergibuda.cat

sergibuda.cat

 

 

 

 

 

 





La resta del matí, sota un cel clar amb el sol escalfant, sobre un asfalt en perfectes condicions i a la dreta i a l'esquerra dels boscos que Ikea encara no havia convertit en mobles.


 sergibuda.cat


sergibuda.cat

 




sergibuda.cat

 





 

 

A l'hora de dinar, vam aprofitar el McDonald's d'aquella àrea de servei per tenir d'acompanyament unes patates fregides calentones i, en acabat, uns cafès.

sergibuda.cat


 

sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat


sergibuda.cat







Un cop represa la marxa, ens van sorprendre uns avions militars exposats a tocar de l'autovia, però el que a més de sorprendre'ns ens va fer il·lusió veure va ser el primer cartell de precaució per presència de certs animals.

sergibuda.cat

sergibuda.cat


sergibuda.cat








El primer repostatge de la tarda el vam fer en una gasolinera on un gran cartell deia Järna Värdshus i tot i que es tracta del nom d'un restaurant, ens vam fer unes fotos pensant que es tractava del nom d'allà on érem mentre calculàvem la ruta i patíem per un cel que s'anava tapant per moments.

sergibuda.cat

sergibuda.cat


sergibuda.cat


sergibuda.cat

sergibuda.cat


sergibuda.cat


sergibuda.cat

sergibuda.cat

 

 






 

 

 

 

Tot i els mals presagis respecte al temps, no es van complir i vam gaudir d'un temps tapadot i més fresc que durant el matí, però a estones encara vam tornar a veure el sol. Respecte al trànsit, es va complicar bastant en arribar a Estocolm, doncs hi havia molts vehicles circulant-hi i a més la ronda estava en obres.

sergibuda.cat


sergibuda.cat


sergibuda.cat


sergibuda.cat

sergibuda.cat

 

 






 

 

 

 

Malgrat que hauria estat bé visitar la capital sueca, teníem previst continuar fins Uppsala per tal de deixar enrera aquestes dues grans ciutats i així l'endemà començar a sumar quilòmetres de la forma més ràpida possible, a més que també era la manera de trobar un lloc per dormir més econòmic.

 

sergibuda.cat

 

 

 






 

 

 

 

Amb l'ajuda del GPS vam anar a un càmping que feia molt de goig (amb pistes esportives de tot tipus i un munt de gent i de moviment), però estava ple, com un parell més als que vàrem trucar. Vam posar al GPS l'adreça d'un alberg que ens deia la guia, però no trobàvem el número del carrer... Finalment, el vam trobar, estava just davant d'una mesquita, i vam reservar dues habitacions dobles i dues habitacions individuals (185 €) que havien d'estar netes, però que no ho estaven. Vam sopar al menjador comunitari i vam anar a dormir.

sergibuda.cat


 



sergibuda.cat