25/07/2012

Uppsala - Örnsköldsvik

514 Km.

El primer hytter i la primera nit amb llum

L'alberg es tractava d'una residència d'estudiants que durant l'estiu llogava les habitacions lliures, amb una cuina molt completa i gran, igual que el menjador.
sergibuda.cat


sergibuda.cat

sergibuda.cat

 

 

 

 

 

 





Una mitja hora més tard d'arrencar el recorregut de la jornada, vam tenir aquesta meravellosa sorpresa motoritzada.

sergibuda.cat

 

sergibuda.cat

sergibuda.cat

 

 

 

 

 

 





En aquesta zona, les àrees de servei eren temàtiques, com l'àrea xinesa o la vikinga, en la que vàrem fer la primera aturada del dia, moment que vam aprofitar per posar-nos els xubasqueros perquè es va posar a ploure.


sergibuda.cat 


sergibuda.cat

 

sergibuda.cat

sergibuda.cat

sergibuda.cat


sergibuda.cat

sergibuda.cat

 





 

Vam seguir trobant-nos avions militars mentre avançàvem direcció nord sota un cel amb núvols i clarianes i una temperatura agradable.

sergibuda.cat

 

sergibuda.cat


sergibuda.cat


 

 






 

 

 

 

Circulàvem per Kustvägen, que és una zona turística, però les úniques parades van ser per repostar en gasolineres més econòmiques que no pas més al sud, en les que el pagament es feia majoritàriament de forma automàtica al mateix surtidor.

sergibuda.cat


sergibuda.cat


sergibuda.cat


 

 






 

 

 

 

Poc després de les dotze del migdia, la Núria va aturar-se al voral per immortalitzar el moment en el que la seva Kawasaki Vulcan 900 arribava als primers 100.000 Km!

 sergibuda.cat


 



sergibuda.cat










Per Suècia, quan veus el senyal de radar ja pots començar a frenar, doncs al cap de menys de 300 metres segur que hi ha el radar preparat per enxampar-te. Això sí, sempre estan col·locats en creuaments, incorporacions o altres llocs perillosos i la velocitat permesa va decreixent esglaonadament, per exemple primer dels 90-100 Km/h als 80 Km/h i després als 60 Km/h.

sergibuda.cat

sergibuda.cat












La ciutat més important que vam veure en tot el dia va ser Sundsvall, que no arriba als cinquanta mil habitants i que és coneguda com Stenstaden (La Ciutat de Pedra) perquè els edificis del centre es van edificar en pedra després d'haver patit quatre grans incendis entre el 1721 i el 1888 que van destruir-la per complet.


sergibuda.cat


sergibuda.cat

sergibuda.cat


sergibuda.cat













En aquesta zona de Norrland ja vam començar a veure aigua per totes bandes, de tal forma que al final no sabies per on t'apareixeria ni si estractava del mar, d'un llac o d'un riu. A més, com a conseqüència directa, van començar-se a succeïr ponts espectaculars, com el que passa per sobre del riu Ångerman.


sergibuda.cat


sergibuda.cat

sergibuda.cat


sergibuda.cat


sergibuda.cat

sergibuda.cat


sergibuda.cat


sergibuda.cat

sergibuda.cat












El ritme era bo i encara podíem continuar una bona estona, però la guia ens deia que als voltants d'Umeå hi havia pocs llocs on allotjar-se i que a més eren cars, així que vam decidir posar-nos a buscar un càmping amb l'ajuda del GPS, doncs no es veien indicacions per enlloc, i prop d'una indústria paperera vam trobar-ne un que feia bastant goig, però que estava ple. De tota manera, vam comprar pa a la botiga i vam dinar en una taula amb banc incorporat.

sergibuda.cat

sergibuda.cat


sergibuda.cat













En sortir d'aquell càmping per anar a buscar-ne un altre ens va començar a diluviar al damunt, la sort va ser que no va durar pas gaire.


sergibuda.cat


sergibuda.cat

sergibuda.cat











Poc més tard, arribàvem al Càmping Solbacken, on vam instal·lar-nos en els primers hytters (96 €) de tot el viatge, un de quatre places per la Txaro, el Pedro, la Núria i jo i un altre també de quatre per la Rosa i el Jordi, seguint els sistema de torns que havíem organitzat.


sergibuda.cat


sergibuda.cat

sergibuda.cat











Com que era prou d'hora, ens vam relaxar, vam descarregar, ens vam instal·lar amb tota la tranquil·litat i la parsimònia del món i ens vam prendre una cerveseta.


sergibuda.cat


sergibuda.cat

sergibuda.cat


sergibuda.cat












El Pedro, el més llest de tots, va aprofitar que feia sol i que la temperatura era força agradable per llançar-se a la piscina. A mi em va fer una mica de mandra, sobretot després d'haver anat amb el xubasquero posat bona part del dia.


sergibuda.cat


sergibuda.cat

sergibuda.cat











Teníem el cotxe tot obert perquè encara no havíem acabat de descarregar i roba que havíem començat a estendre per tal que s'eixugués i de cop i volta va caure un xàfec que ens va obligar a recollir-ho tot corrent, mentre ens anàvem empapant.


sergibuda.cat


sergibuda.cat

sergibuda.cat


sergibuda.cat


sergibuda.cat

sergibuda.cat











Això sí, el xàfec tampoc no va durar gaire aquest cop i va tornar a sortir el sol, moment que van aprofitar la Txaro, la Rosa, el Pedro i el Jordi per anar a voltar una mica, mentre la Núria i jo ens estiràvem una estoneta per descansar, doncs ja dúiem acumulats més de 3.400 quilòmetres en moto en només cinc dies.


sergibuda.cat


sergibuda.cat

sergibuda.cat


sergibuda.cat


sergibuda.cat

sergibuda.cat


sergibuda.cat


sergibuda.cat

sergibuda.cat


sergibuda.cat


sergibuda.cat

sergibuda.cat


sergibuda.cat


sergibuda.cat

sergibuda.cat











Després del passeig dels uns i de la migdiada dels altres, el Pedro, el Jordi i jo ens vam posar a deslligar i baixar la Vulcan 800 del Pedro mentre la resta anaven avançant en la preparació del sopar.

sergibuda.cat

sergibuda.cat


sergibuda.cat












Tot i ser bungalows per quatre persones i justets d'espai, vam sopar tots plegats en el que només hi dormien dues tot apretant-nos una miqueta.

sergibuda.cat




sergibuda.cat

 

 






 

 

 

 

A la terrassa de l'edifici principal i sota un cel que enlloc d'enfosquir-se s'anava aclarint cada cop més, vam prendre uns patxarans i uns Bacardís amb cola mentre decidíem que l'endemà faríem nit a Rovaniemi i que el dia següent passaríem tot el matí a la casa del Pare Nöel i al creuament del Cercle Polar Àrtic, confirmant que pujaríem per Finlàndia i endarrerint un dia l'arribada teòrica a Nordkapp.

 

sergibuda.cat