Ciampino - Bari - Mar Adriàtic 492 Km. |
Professionals dels ferries |
Teníem
tot el dia per endavant per fer menys de cinc-cents
quilòmetres, el ferry
sortia a les deu de la nit i nosaltres havíem de ser-hi tres
hores abans, per tant no vam matinar, però tampoc no vam
sortir a les tantes. Vam saludar-nos amb una parella que
havia dormit al mateix hotel i anava en una Harley i vam
tirar. El primer, anar a posar gasolina i patir un ensurt
pel preu. |
|
|
|
|
|
|
Les indicacions, una merda penjada d'un pal i el trànsit per odiar la conducció la resta de la vida. Dúiem una hora i no havíem fet ni trenta quilòmetres! I la segona hora de viatge estava sent per l'estil... Desesperant fins que no vam agafar l'SR509. |
|
|
|
En un dels pobles que vam travessar, vam seure en una terrassa per esmorzar una mica, però no servien res de menjar, així que ens vam demanar el beure i vam menjar galetes de les nostres. |
|
|
|
Al cap de res, mentre els cotxes seguien pensant que les línies contínues eren informatives i érem a l'alçada de Cassino, vam haver d'aturar-nos per mirar el mapa, doncs faltaven indicacions de la nostra ruta o s'indicaven pobles que no apareixien al mapa. Això sí, mira que és capriciós l'atzar, que estàs a l'entrada d'un poble que es diu Cassino i et trobes la publicitat d'un festival de la cervesa... |
|
|
|
|
|
|
Superant un petit port i just després de deixar enrera un cotxe dels carabinieri que ens va acompanyar uns quilòmetres, ens va sorprendre trobar-nos al mig del no res el Santuario Maria Santissima Addoloratta, que està en el lloc en el que al 1888 es va aparèixer la Mare de Déu. |
|
|
|
Per sort, els quilòmetres van anar caient més ràpidament, però llavors vam patir un altre inconvenient: no trobàvem gasolineres obertes i alguna que vam trobar estava sense gasolina. Estàvem ja als voltants de Foggia quan vam poder posar-ne, alhora que preníem alguna cosa fresca (feia molta calor) i menjàvem un croissant amb crema (era el nostre dinar). |
|
|
|
En arribar a la línia de la costa, el trànsit es va tornar a intensificar, però l'autovia per la que circulàvem era capaç d'aborbir-lo. Vam seguir les indicacions cap al port de Bari i un cop allà vam saludar-nos amb uns motards russos interessats en les nostres motos i vam informar-nos sobre com fer el check-in i on havíem de fer la cua. |
|
|
|
Amb els passatges ja a la mà, vam anar a un supermercat que havíem vist de camí al port per comprar bàsicament pa i aigua per a la travessia que teníem per endavant. |
|
|
|
Vam menjar unes patates fregides i uns cacauets mentre esperàvem i, tal i com ens havien indicat, al cap de poqueta estona ja vam poder pujar a bord del vaixell que ens havia de fer creuar l'Adriàtic. |
|
|
|
Faltava una hora i mitja per salpar i ja havíem pogut pujar! Vam descarregar tot allò que anàvem a necessitar i vam anar a buscar el nostre camarot per instal·lar-nos-hi. |
|
|
|
La Núria va decidir dutxar-se per descansar millor i per no haver de patir l'endemà al matí i un cop ja còmodes, com la majoria del passatge, no vam esperar ni a deixar el port per sopar, doncs dúiem gana acumulada i el vaixell, que estava força atrotinat i no era massa gran, no ens donava gaires garanties d'una travessia plàcida. |
|
|
|
Amb només uns deu minuts d'endarreriment, vam deixar Bari, mentre ens ho miràvem des de la borda d'estribord i un grup de jubilats italians ens convidaven a tancar-nos al camarot amb les seves cançons i les seves palmes marcant el ritme. |
|
|
|
El
bany compartit no era l'única curiositat del vaixell: havia
estat de Brittany Ferries, teníem una pica de lavabo al
camarot, els terres eren metàl·lics i abombats i sonaven a
xapa si trepitjaves fort o et queia alguna cosa, tremolava
com una Harley de les antigues, estàvem al camarot més
endavant i abaix que hi havia i en els passadissos per
arribar-hi hi havia portes que es tancaven automàticament
per contenir l'aigua (quin mal rotllo!). De tota manera, vam
poder dormir sense cap problema. |
|
|
|