Zadar - Zadar

Petit contratemps

Teníem la intenció de fer el recorregut que indicava la guia turística, però primer vam recollir i deixar els paquets preparats. Vam sortir al carrer i vam esmorzar un croissant.

Vam dirigir-nos cap al sud, vam travessar Trg Pet Bunara (la Plaça dels Cinc Pous) i vam sortir de les muralles per veure l'antic port de Foša, on l'antic edifici de duanes és actualment ocupat per un restaurant.

Vam encarar llavors l'entrada a la ciutat pel que havia estat la seva porta principal, la Porta de Zara (o de Terraferma), una imponent porta de tres arcs obra de Michelle Sanmicheli en la que es pot veure el lleó alat venecià i l'emblema de Sant Crisògon, patró de la ciutat.

Vam tornar a aparèixer a la Plaça dels Cinc Pous, des d'on vam poder apreciar la torre del capità (s. XIII), que era qui governava Zadar junt amb el rector durant l'època veneciana, i una columna que pertanyia a l'encara més antiga porta romana de la ciutat.

Vam passar per davant del neoclàssic Palau del Rector i l'església de Sant Simó, que estava tancada, i vam arribar a la plaça del poble, on sobresurten la llotja (antic tribunal) i l'edifici renaixentista de la Guàrdia Municipal, també de Sanmicheli, amb el seu rellotge marcant el ritme.

Vam anar cap al mercat, que és un dels més reconeguts de tot Croàcia per la qualitat de les seves verdures, i vam buscar les paradetes que hi ha prop de la Porta de Sant Roc per comprar formatge de Pag.

En una petita ermita, vam poder veure una exposició artística/botiga de souvenirs que aprofita aquest espai. Potser no és l'ús més adient, però com a mínim així es recupera la construcció.

També vam admirar des de l'exterior Crkva Sv. Krševan (l'església de Sant Crisògon), en la que hi destaca el seu àbside, farcit d'arcs cecs, que juntament amb les delicades columnes fan evident la influència toscana i lombarda en aquesta edificació del segle XII que formava part del desaparegut monestir benedictí.

Sense temps per gaire més, vam tornar a l'apartman, on ens van venir a recollir les claus, vam carregar les motos i a l'hora de marxar el cable de l'accelerador de la meva moto es va trencar. A més, va quedar trabat, així que no va haver més remei que trucar al RACC per tal que ens donessin una solució.

Vam seure en una terrassa que hi havia allà al costat i des de la que vèiem perfectament la moto per esperar la grua que ens van dir que ens enviaven per dur la moto a un taller on reparar-la.

Ens va fer molta ràbia perquè jo havia fet canviar els cables abans de sortir i a més en duia un d'embragatge com a recanvi. Ens van portar a un taller als afores i al mecànic va semblar caure-li tot el cel al damunt quan li vam explicar que només s'havia de canviar el cable de l'accelerador.

Enganxat al taller hi havia un bar motard en el que vam seure a esperar una resposta del mecànic, que ens va acabar dient que fins a última hora del dia no la tindria llesta. En comunicació amb el RACC, els vam demanar un lloc on passar la nit i vam marxar caminant a buscar un lloc on dinar. Pel camí, ens va fer senyals una furgoneta, que era el taxi que havia enviat el RACC. Ens va portar a un hotel que no estava gaire lluny.

Un cop instal·lats, ens vam apropar a un centre comercial que havíem vist de camí i vam dinar una pizza. També vam estar buscant, sense èxit, un lloc on tinguessin un carregador per la bateria de la meva càmera, doncs el que duia havia petat feia dues nits. Vam recollir la moto a última hora i el mecànic va triomfar demanant-nos 120 € que vam haver de pagar mentre li agraíem l'esforç. Ja amb les dues motos, vam dirigir-nos al centre, on vam buscar una terrassa on sopar.

No vam voler desaprofitar l'oportunitat que ens havia donat el cable de l'accelerador de la meva moto i vam anar a seure a la vora de l'orgue marí per gaudir un cop més de l'insòlit espectacle.

Tampoc no vam perdre l'ocasió de deixar-nos enlluernar una altra vegada per la salutació al sol, que té un component hipnòtic que t'atrau. I ja només ens va quedar acomiadar-nos d'aquesta meravellosa ciutat abans d'anar a dormir a l'hotel als afores.