Briançon - Sitges 815 Km. |
Tornada a casa amb remullada i selfie finals |
Si
bé les habitacions es veien velles, la planta baixa de
l'hotel estava totalment reformada i si a això li afegim que
el buffet estava
prou bé, conclourem que vam esmorzar de gust, tot i que
encara no havíem recuperat la gana. |
|
|
|
Mentre recollíem l'equipatge a l'habitació, vam voler mirar el temps que feia pel balcó i la veritat és que no vam tenir gens clara la previsió. |
|
|
|
Vam carregar les motos i vam començar la ruta del dia que, com no podia ser d'una altra manera partint de la ciutat més alta d'Europa, era en sentit descendent. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Va aparèixer davant nostre el Llac de Serre-Ponçon, un dels llacs artificials més grans d'Europa occidental. El llac recull les aigües del riu Durance i del riu Ubaye, que flueix a través dels Alts Alps i els Alps de l'Alta Provença fins al riu Roine. És el segon llac artificial d'Europa per capacitat (1.272 milions de metres cúbics) i el tercer per àrea (28,2 km2). Setze plantes hidroelèctriques utilitzen l'aigua i el llac proporciona reg a 1.500 km² de terra. |
|
|
|
|
|
|
Als voltants de Gap, vam aturar-nos per repostar, però la gasolinera no tenia bar ni botiga, així que un cop acabada l'operació, vam continuar uns centenars de metres fins trobar algun lloc on fer-ho. |
|
|
|
|
|
|
A l'alçada de Serres, vam desviar-nos per una d'aquestes carreteres marcades en color verd al mapa, la D994 i va ser un dels grans encerts del dia: ràpida, en bon estat i amb bons paisatges. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Els camps de vinyes plenes de fulles per ser finals de juliol envoltaven la carretera a la zona de Nyons, tot esperant que aparegués el raïm que acabaria donant vi D.O. Côtes du Rhône (què llunyans quedaven ja els ceps i els vins de la península de Pelješac!). |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A l'edat mitjana, Suze era la ciutat més important de Tricastin. Avui ho són la vinya, que és la principal riquesa del municipi amb 1.600 hectàrees de diferents varietats conreades, i la Universitat del Vi, que es va instal·lar al segon pis del castell medieval. Terra de sol i cel blau, lavanda i garriga, tòfones i vi, Suze-la-Rousse ens convidava a descobrir la Drôme provençal, però nosaltres no teníem temps per aturar-nos-hi i ens vam haver de satisfer amb unes fotos en marxa del castell. |
|
|
|
Seguint el traçat de la carretera D994, vam travessar el Rhône per sobre de Mondragon, el que vol dir que evitàvem la zona entre Orange i Avignon, que per ser més poblada l'esperàvem amb més trànsit. |
|
|
|
Als afores de Bagnols-sur-Cèze vam patir el pitjor dinar de tot el viatge en un petit bar-restaurant-bar de copes. No només l'amanida no tenia gust a res ni cap gràcia (excepte el formatge de cabra escalfat al microones, que tot i així estava bo), sinó que ens van servir fatal, però com a mínim vam poder descansar una mica i recuperar forces, tot i que si arribem a saber que al poble se celebrava el Garance Reggae Festival, hauríem dinat allà, doncs els locals tenien molt bona pinta i l'ambient que vam veure en passar ens va encantar. |
|
|
|
El següent repostatge va ser als voltants de Montpellier, en una gasolinera automàtica i si fa no fa al mateix preu que a casa (qui ho havia de dir!). El problema d'aquestes gasolineres automàtiques franceses és que et carreguen 120 € i al cap d'uns quants dies (bastants) et carreguen l'import correcte i després ja et retornaran els 120 € (ja em va passar al viatge al Wheels & Waves i aquí em va tornar a passar). |
|
|
|
Vam fer dues entrades llampec a l'autopista per evitar Nimes i per evitar Montpellier, però vam continuar tot el que vam poder per carreteres convencionals. |
|
|
|
|
|
|
La Porta de Catalunya i les indicacions de la carretera ens van anunciar que ja entràvem a territori català, malgrat que el sol, que ja era prou baix a aquelles hores, intentava que no ens n'adonéssim. Però encara ens quedava un trosset per arribar a casa... |
|
|
|
Vam entrar a Salses per prendre alguna cosa fresqueta en un bar (per fer-ho a qualsevol banda, millor fer-ho ja a territori català) i vam poder xerrar en català amb altra gent. |
|
|
|
|
|
|
Havíem començat el dia als Alps i només deu hores i mitja més tard ja estàvem començant a enfilar la pujada per travessar els Pirineus, que ara ens semblaven petitets. |
|
|
|
Vam fer uns quants quilòmetres per l'N-II, però quan vam aturar-nos per fer l'últim repostatge del viatge, vam decidir agafar l'autopista AP-7 fins a El Papiol per no acabar arribant a les dues de la matinada o cansant-nos i dormint a qualsevol banda. |
|
|
|
|
|
|
A l'autopista se'ns va fer fosc i a l'alçada de Sant Celoni ens van començar a caure unes gotes. Ens vam aturar al voral i jo li vaig dir a la Núria que era igual, que tiréssim, que només serien quatre gotetes i que amb la calor que feia fins i tot ens aniria bé. El cas és que ens va caure un senyor xàfec i vam quedar com ànecs perquè no vam poder ni aturar-nos un segon cop per agafar els impermeables. |
|
|
|
A quarts d'onze de la nit arribàvem a casa, vam aparcar les motos, que es van portar de meravella durant tot el viatge si no tenim en compte el problema amb el cable del gas de la 2000, i vam posar per a un selfie de final de vacances. |
|
|
|