Belfast

0 Km

Reparació sota la pluja i visita al Titanic Centre

Vam posar el despertador ben d'hora i vaig trucar al RACC. Al cap d'una estoneta em va trucar el mecànic, que ja estava al costat de la moto, vaig baixar, li vaig explicar què passava i s'ho va estar mirant. Duia cable, però no tenia l'escanyacables adient, així que va marxar a buscar-ne un. Un cop de tornada, va fer la reparació sota una intensíssima pluja que ens va obligar a obrir la porta del darrere de la furgoneta i refugiar-nos sota seu, tot i que finalment vaig acabar amb els pantalons ben xops.

Quan ho vam tenir enllestit, vam reservar una nit més a l'hotel perquè havíem perdut més de mig matí i vam passejar cap al centre de la ciutat, arribant a Donegall Square, on hi ha el Belfast City Hall, l'ajuntament, vaja.

Pels voltants, ens vam deixar aconsellar per dos nois que venien bitllets de tours turístics en bus i, malgrat que un d'ells va fer bastant millor la seva feina, vam acabar agafant el City Sightseeing per conegut. Vam pagar amb un bitllet de cinquanta lliures que teníem del nostre viatge del 2009 i vam començar la volta, que ens va dur cap a les drassanes, on hi havia el H.M.S. Caroline, un vaixell de guerra de més d'un segle d'antiguitat que va participar a la batalla de Jutlàndia durant la I Guerra Mundial.

És una ciutat que no és que hagi crescut de cara al mar, sinó que ho ha fet de cara a les drassanes, que han anat canviant al llarg dels anys. Bona prova d'això són les fotografies i els plànols que es conserven, però encara més gràfic és veure infraestructures per a la construcció naval del segle XXI a tocar d'altres de la primera meitat del segle XX.

De fet, la principal atracció turística de la capital de l'Úlster és The Titanic Experience, un centre d'interpretació al voltant del mític vaixell en un edifici espectacular de nova construcció. Nosaltres dos no ens ho volíem perdre i vam decidir baixar-nos de l'autobús.

Vam agafar les entrades i per aprofitar l'estona que havíem d'esperar per entrar, ens vam acostar al bar que hi havia davant de la parada del bus turístic a menjar alguna cosa ràpida.

Ens hi vam estar una bona estona perquè és molt entretingut i interactiu. A més, explica la història de la ciutat, del país, de la indústria naviliera, de les condicions de treball, dels materials... Veus el que va representar el vaixell i la seva construcció, com es vivia en ell, les diferents classes, els diferents acabats, però per sobre de tot, la tragèdia del seu enfonsament, tant en el sentit de com es va produir, com en el sentit més humà, explicant moltes petites històries dels protagonistes.

Amb l'entrada que vam adquirir teníem inclosa la visita a l'SS Nomadic, un vaixell de transport de passatgers des del moll fins a vaixells més grans fondejats en aigües profundes, ancorat actualment a la històrica drassana Hamilton. També pertanyent a la White Star Luxury, és una espècie de petita rèplica del gran transatlàntic amb un estil molt similar i amb la mateixa divisió per categories. A més, té una llarga història que inclou no només la funció per la qual va ser dissenyat, sinó també la participació en ambdues guerres mundials i una trentena d'anys com a restaurant varat al Sena prop de la torre Eiffel.

Eren quarts de set de la tarda quan vam donar per conclosa la visita al Titanic Centre i els seus voltants, així que ja no teníem opció de tornar a agafar el bus turístic. Vam passejar per la riba del riu Lagan i el vam travessar pel pont per sobre de la presa que controla el nivell del riu, mantenint-lo constant alhora que més net, en combinar-ho amb dragatges massius i un sistema submergit d'aireació .

Des d'allà, vam poder fer un cop d'ull al Queen Elizabeth II Bridge, a l'escultura de 19,5 metres d'alçada Beacon of Hope ('far d'esperança', popularment coneguda també com Lula with the Hula, Belle on the Ball i Thing with the Ring) i a la panoràmica cúpula del centre comercial Victoria Square.

A l'altra riba del Lagan, vam trobar-nos un inmens salmó de 32 peus de llargada conegut com The Big Fish que celebra la tornada al riu de la seva espècie el 1999, després de la regeneració en la que tanta influència hi va tenir la presa. Les escates són rajoles de ceràmica on hi ha escenes i històries quotidianes de Belfast.

A Queen's Square, vam veure l'Albert Memorial Clock Tower, erigida el 1865 amb semblança al Big Ben londinenc, però ens vam fixar més en el pub McHughs, un dels més coneguts i més antics, que a més és a l'edifici més antic de Belfast. També ens va fer gràcia la font i ens vam arriscar a acabar molls passejant entre els dolls.

En ple centre, al creuament de Cornmarket St. amb Ann St., Arthur St. i William St., el que des de fa uns anys l'ajuntament ha intentat que es conegui com Arthur Square, hi ha des de setembre del 2009 l'escultura The Spirit of Belfast, que (com gairebé tot a Belfast) es coneix per un altre nom, en aquest cas Onion Rings. Com la majoria de les obres d'art dels últims anys, representa la diversitat de cultures i la seva vida en comú en la capital de l'Ulster.

Vam acabar d'arribar a l'hotel tot passejant pels carrers i vam anar a sopar a un pub/restaurant que ens havia fet gràcia el dia anterior, però estava ple i vam acabar en un japonès en el que vam pagar amb el nostre segon bitllet de 50 lliures.