Montanejos i Rubielos de Mora

Banys, bona carn i el chorro

Menú

25/03/2016

26/03/2016

27/03/2016

28/03/2016

Un cop més, vam esmorzar dels primers i pràcticament sense companyia, tot i fer-ho una mica més tard que el dia anterior, doncs tot el que havíem de fer era presentar-nos a l'hora convinguda al balneari per gaudir dels banys i els tractaments.

En sortir, vam anar al bar de l'alberg Refugio de Montanejos, que té una terrassa rotllo hippy amb vistes panoràmiques i, un cop més, vam haver de barallar-nos per tal que ens servissin.

Després que em piqués una abella, vam baixar d'allà on érem i vam anar cap a la Fuente de los Baños, per, precisament, fer un bany en les càlides aigües del riu Millars en aquell punt, tot i que la Núria va preferir refrescar-se només els peus.

Després de dutxar-nos i canviar-nos, vam baixar al restaurant de l'hotel per demanar si hi havia lloc per dinar i no només vam poder fer-ho, sinó que a més ho vàrem fer en plan sibarita fotent-nos un bon tros de bou a la pedra.

Vam trucar al RACC per explicar el que havia passat amb la moto i gestionar amb ells la seva recollida i el transport per a la Núria, que no volia agafar un cotxe de lloguer per no haver de patir l'operació tornada a l'hora de deixar-lo a Barcelona. Ens van dir que passarien a buscar la moto al cap d'una estona i nosaltres vam aprofitar per anar a una farmàcia a buscar alguna cosa per la meva picada, que m'havia produit una reacció al·lèrgica i m'havia omplert mig cos de faves.

Amb les gestions amb el RACC acabades, vam decidir fer en moto l'excursio riu amunt que ens havien recomanat a l'oficina de turisme un parell de dies abans, aturant-nos en un mirador des del que podíem veure la presa de l'embassament d'Arenós.

Uns centenars de metres més endavant, l'aturada va ser per veure Los Estrechos, que situats entre la població de Montanejos i l'embassament d'Arenós, es tracta d'un dels trams més bells del riu Millars, on encaixa en un congost d'uns 25 m d'ample, entre parets pràcticament verticals que en alguns punts superen els 100 m d'altura i que presenten una intensa coloració rogenca.

El següent punt era una de les atraccions turístiques de la zona: El Chorro. Es tracta del punt de desguàs de l'Embassament d'Arenós, construït per a la regulació de cabals del riu Millars, un doll d'aigua d'una gran potència al bell mig de la paret vertical que es pot veure des d'un pont situat a una distància segura.

I ja que hi érem, vam decidir fer una mica el ximple i intentar fer unes quantes fotos divertides, però el millor que vam aconseguir van ser aquestes que hi ha aquí publicades.

Tornant cap a les motos, vam tenir una agradable sorpresa quan entre els matolls i els arbres que teníem davant nostre vam poder veure un parell de cabres salvatges que buscaven menjar.

Per últim, ens vam dirigir a la presa de l'embassament, on també ens vam aturar per donar una volteta i fer unes quantes fotos mentre el sol començava a amargar-se, deixant-nos clar que era hora per tornar cap a Montanejos, on vam comprar unes galetes per l'esmorzar de l'endemà de la Núria, just abans de picar una tapa de pernil i anar a dormir.